یادش بخیر ...

 

گاو ما ما می کرد

گوسفند بع بع می کرد

سگ واق واق می کرد

و همه با هم فریاد می زدند حسنک کجایی

شب شده بود اما حسنک به خانه نیامده بود.حسنک مدت های زیادی است که به خانه نمی آید.او به شهر رفته و در آنجا شلوار جین و تی شرت های تنگ به تن می کند.او هر روز صبح به جای غذا دادن به حیوانات جلوی آینه به موهای خود ژل می زند.

موهای حسنک دیگر مثل پشم گوسفند نیست چون او به موهای خود گلت می زند.

دیروز که حسنک با کبری چت می کرد .کبری گفت تصمیم بزرگی گرفته است.کبری تصمیم داشت حسنک را رها کند و دیگر با او چت نکند چون او با پتروس چت می کرد.پتروس همیشه پای کامپیوترش نشسته بود و چت می کرد.پتروس دید که سد سوراخ شده اما انگشت او درد می کرد چون زیاد چت کرده بود.او نمی دانست که سد تا چند لحظه ی دیگر می شکند.پتروس در حال چت کردن غرق شد.

برای مراسم دفن او کبری تصمیم گرفت با قطار به آن سرزمین برود اما کوه روی ریل ریزش کرده بود .ریزعلی دید که کوه ریزش کرده اما حوصله نداشت .ریزعلی سردش بود و دلش نمی خواست لباسش را در آورد .ریزعلی چراغ قوه داشت اما حوصله  درد سر نداشت.قطار به سنگ ها برخورد کرد و منفجر شد .کبری و مسافران قطار مردند.

اما ریزعلی بدون توجه به خانه رفت.خانه مثل همیشه سوت و کور بود .الان چند سالی است که کوکب خانم همسر ریزعلی مهمان ناخوانده ندارد او حتی مهمان خوانده هم ندارد.او حوصله ی مهمان ندارد.او پول ندارد تا شکم مهمان ها را سیر کند.

او در خانه تخم مرغ و پنیر دارد اما گوشت ندارد

او کلاس بالایی دارد او فامیل های پولدار دارد.

او آخرین بار که گوشت قرمز خرید چوپان دروغگو به او گوشت خر فروخت .اما او از چوپان دروغگو گله ندارد چون دنیای ما خیلی چوپان دروغگو دارد به همین دلیل است که دیکر در کتاب های دبستان آن داستان های قشنگ وجود ندارد

نظرات 11 + ارسال نظر
ج.ش چهارشنبه 26 مهر 1385 ساعت 16:38 http://mehrbaan.blogfa.com

سلام دوستان خوب
داستان قشنگی بود
از لطف و توجه شما بسیار ممنونم

k1 چهارشنبه 26 مهر 1385 ساعت 17:02 http://www.660622.persianblog.com

سلام
خوشحالم که اولیم
به من هم سر بزنی
د بای

ظریفی چهارشنبه 26 مهر 1385 ساعت 17:39 http://www.zarifi.blogfa.com

سلام!
ممنون پیام زیبای شما!
کاش با همین دروغ رهای مان میکردند که تا ناکجاها چوپان دروغ پردازرا یار نمی بودیم.
دکان رنگ ها ورنگ بازان مارا به تباهی میکشانند.
خوبست که سیاهی را رنگی نیست و راستان را جنگی ور نه جهانی نابود میشد وخاطرات هم.

تنهاترین تنهایان پنج‌شنبه 27 مهر 1385 ساعت 05:16 http://tanhatarinetanhayan.blogsky.com

سلام دوست عزیز
امیدوارم که طاعات و عباداتتون در این ماه پر از نور پیش درگاه حق تعالی قبول باشه انشالله ... خوشحالم که میای اونورا و قابل دونستی و بهم سر زدی ... من تنهاترین رو هم توی لحظه های نابت دریاب ... در پناه حضرت دوست شاد باشی و امیدوار.

مرتضی پنج‌شنبه 27 مهر 1385 ساعت 06:45 http://mortezasalehi.blogfa.com

سلام
مطلب ژیشین شما رو مطالعه کردم خیلی جالب بود دختری هشت ساله چه کار که نکرد ما باید از این دختر درس عبرت بگیریم که بعضی وقتا کوچیک تر ها حاضرهستند چه کار ها یی بکنن
و باز این مطلب جدید شما رو بایدسیو کنم و دوباره مطالعه کنم چون می دونم جالبه
خوب دوست عزیز ممنون که خبرم کردید آپ کردید می شه یک خواهش از شما کنم
من رفتم توی بلوگ اسکای یک وبلاگ درست کردم ولی متاسفانه قالبی رو پیدا نکردم که بگذارم می خواستم بپرسم شما چگونه قالب سیاه رو انتخاب کردید
ممنون می شوم راهنمایی کنید من رو

نیاز جمعه 28 مهر 1385 ساعت 00:01 http://najva-niyaz.blogsky.com

شمیلا و فرهاد عزیز سلام....تازه با وبلاگتون اشنا شدم....این همه عشق تو وجود دو تا ادم خیلی قشنگ و با ارزشه....امیدوارم قدرشو بدونید......ایشالا ۱۰۰ سال دیگه هم همین طور عاشق بمونید.....خلوتگاهتون پر رونق باد!

سلام

دوست عزیز ممنون از محبت هایی که نسبت به ما دارین و مهمیشه به دیدن دوستان خودتون می یاین...

ما وبلاگ ***2*** را به روز کردیم و منتظر دوست خودمون هستیم تا بیاد و با یادگاریش مارو خوشحال کنه...

دوستان شما**رامین و روشنک از دانمارک

المیرا یکشنبه 30 مهر 1385 ساعت 17:43 http://www.harfe-dele-mano-to.blogfa.com

سلام خیلی ناز بود این داستان من آپ کردم بیا پیشم

پویان دوشنبه 1 آبان 1385 ساعت 09:15

داستان زیبایی است. نماد واقعی عصر سیمانی ما با همه عشق های دروغین و همه دروغ هاش. حسنک با صفا و ساده قصه ما با مدرنیته شدن تمام زیبایی یک قصه یک رویای نیمه تمام را از ما گرفت. کاش همیشه ساده بودیم و دهاتی

رامین دوشنبه 1 آبان 1385 ساعت 15:05 http://www.raminWafa.blogfa.com

سلام دوست عزیز

اول از هر چی امید وارم حالتون خوب باشه و این عید را به شما و خانواده شما عزیز تبریک میگم به امید اینکه روزی خوبی داشته باشین

راستش نمیدونم از زیبای وبلاگ شما چی بگم ولی امید وارم که موفق هستی موفق تر باشی همین دوست عزیز ....

و منم به مناسبت این عید بزرگ هر سه وبلاگ را به روز کردم ولی نه مثل همیشه خیلی با بخش های قدیمی فرق داره امید وارم که به هز سه وبلاک سر بزنید ...

و اگه دوست داشتین نظر بزارین منم به خاطر اینگه از طرف 3 وبلاگ آمده باشم بازم میام تا برات نظر بزارم همین ...

راستی بگو که کدام وبلاگ را لینگ کردی تا منم شما را لینگ کنم

آدرس وبلاگ اول www.raminWafa.blogfa.com

آدرس وبلاگ دوم www.mosafere_asheghe_00.mihanblog.com

آدرس وبلاگ سوم www.navidwafa.blogfa.com

خوب دوستان عزیز دوست تان دارم و خواهم داشت به امید دیدار

دوست دار شما رامین از دانمارک

یاسی دوشنبه 1 آبان 1385 ساعت 19:45 http://yassii.mihanblog.com

سلام بازم مثل همیشه ! خیلییییییییی قشنگ بود و واقعاْ به جا !
منم آپ کردم خوشحال میشم سر بزنید
----------------------------------------------------
به سراغ من اگر می آیید پشت هیچستانم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد